Pitali smo veštačku inteligenciju da nam u jednoj rečenici napiše koja je uloga IPARD konsultanta. Odgovor je bio “Ključ do uspešnog povlačenja bespovratnih sredstava” i da budemo iskreni - ne bismo ni mi bolje sumirali ono što je suština. U složenom procesu apliciranja za IPARD podsticaje, IPARD konsultant igra ključnu ulogu. Stručnost i posvećenost IPARD konsultanta omogućavaju korisnicima da prođu kroz sve faze procesa – od planiranja i pripreme dokumentacije, do praćenja realizacije i isplate podsticaja. Uloga konsultanta ne prestaje samo sa podnošenjem zahteva; on vodi projekat kroz sve faze, minimizujući rizike i maksimizujući šanse za uspeh. Ideja nam je da u ovom tekstu približimo našu ulogu i vrednost koju vam pružamo u svakoj od faza planiranja i realizacije vašeg IPARD projekta.
Konsultacija
Prva faza jeste konsultacija koju pružamo bez naknade. Tokom ovog razgovora popričaćemo o vašem planiranom ulaganju, proveriti da li ispunjavate osnovne i posebne uslove za prijavu za IPARD podsticaj i dati vam smernice za prvih nekoliko koraka u proceduri prijave. Budući da su zahtevi i pravila programa kompleksni, naša uloga u ovom delu je da pomognemo potencijalnim korisnicima IPARD sredstava da razumeju koja ulaganja su prihvatljiva, kako da se pravilno prijave, kao i da shvate zahteve i ozbiljnost procesa.
Definisanje i planiranje projekta
Nakon što obavimo inicijalnu konsultaciju i nakon što se odlučite da ćemo vam mi biti podrška na putu do IPARD subvencije, potpisujemo ugovor i pristupamo planiranju projekta. Prvi korak je da uradimo analizu prethodnih aktivnosti, da pregledamo postojeću dokumentaciju, kao i da pripremimo listu potrebne dokumentacije. Uz ovu listu dajemo vam i detaljne instrukcije kako dokumentacija treba da izgleda i kako da je pribavite. Kada okončamo ovu fazu, možemo reći da imamo kompletan plan za vaš projekat sa vremenskim odrednicama i onda nam preostaje samo da ga se pridržavamo.
Priprema konkursne dokumentacije
Kvalitetna priprema dokumentacije je ključna za uspešnu prijavu. U ovoj fazi mi istražujemo tržište i vašu konkurenciju za potrebe izrade poslovnog plana, izrađujemo kalkulacije u skladu sa metodologijom Ministarstva poljoprivrede, ali i popunjavamo elektronske i štampane obrasce, izjave i obrazloženja. Takođe proveravamo kompletnost i tačnost dokumentacije koju ste vi pribavili i na taj način kompletiramo konkursnu dokumentaciju.
Praćenje sprovođenja projekta
Dok čekamo rešenje o odobravanju projekta, u redovnoj smo komunikaciji sa Upravom za agrarna plaćanja i pratimo status vašeg zahteva, a prisustvujemo i kontroli na licu mesta koja prethodi donošenju rešenja. Nakon što projekat bude odobren, pružamo vam podršku u praćenju njegove realizacije, redovno izrađujemo izveštaje o napretku i podnosimo eventualne zahteve za izmene projekta.
Isplata podsticaja
Mi kao konsultanti pripremamo i podnosimo zahtev za isplatu sredstava. To podrazumeva prethodno prikupljanje računovodstvenih dokumenata, proveru ispunjenosti uslova, ali i kontrolu isporučene opreme i izvedenih radova, kako bismo osigurali da sve ide po planu i da je spremno za završnu terensku kontrolu koju obavljaju zaposleni iz Uprave za agrarna plaćanja pre nego što donesu rešenje o konačnoj isplati sredstava.
Kao što vidite, ne prepuštamo ništa slučaju – svaku fazu pratimo pažljivo, od prvog do poslednjeg koraka. Zvuči kao fraza, ali je istina - IPARD konsultant je mnogo više od administrativne podrške, on je ključan partner kroz svaki korak prijave za bespovratna sredstva. Od inicijalne procene i planiranja do realizacije i isplate. Zato vas pozivamo da nas kontaktirate za prvu konsultaciju i saznate kako sa nama možete ostvariti maksimalne IPARD podsticaje uz minimalan rizik.